Przejście z tubless na tubless było niezłą przygodą. Do dziś pamiętam, jak trudno było uszczelnić koła. Wynikało to prawdopodobnie z mojego braku doświadczenia, co w połączeniu z wyborem na jeden z najdroższych uszczelniaczy na ówczesnym rynku dało efekt, że nadal jeżdżę na dętkach ???? . Przyszedł czas na podejście nr 2. Na początek przygotowań kupiłem zestaw Muc Off Ultimate Tubeless Setup. Dzięki temu w niedalekiej przyszłości uszczelnię koła mojego gravela.
Chociaż moje pierwsze doświadczenia z tublessem przekonały mnie, że rurka byłaby lepsza do moich zastosowań, uważam, że w pewnych sytuacjach mleko może być użyte. Nie chcę, żebyście rozwodzili się nad wyższością lub wadami któregoś z tych systemów, bo byłoby to zbyt długie laboratorium. Postanowiłem jednak po raz kolejny przerobić swoje koła na tubeless.
Od jakiegoś czasu powoli przerabiam mojego Diverge'a na wszechstronnego rower, który sprawdzi się równie dobrze na szutrze jak i na drogach. To właśnie na tej maszynie planuję w przyszłości dokonać konwersji z dętek na mleczko. Mając pewne wcześniejsze doświadczenia w tym zakresie, postanowiłem, że tym razem będę nieco bardziej przygotowany do zmiany systemu. Mam nadzieję, że "zestaw all-in-one" Muc-Off ułatwi mi to zadanie.
Zanim przejdę do szczegółów zestawu, chcę krótko opisać wariant, który wybrałem. Muc-Off ma w swojej ofercie zestawy do różnych rowerów. Są DH/Enduro Wide kit (32mm-35mm), Enduro/DH/Trailkit(28mm-30mm), XC/Trailkit(23mm-25mm) oraz Road/Gravel/CX kit (19mm-21mm). Zestaw można dostosować również pod względem wysokości obręczy. Istnieje zestaw, który pasuje do "płytkich" obręczy (długość zaworu 44mm), a także osobne zestawy, które pasują do wyższych obręczy (opcje 60mm i 80mm). Ponieważ moje potrzeby były specyficzne, wybrałem zestaw do rowerów szosowych i szutrowych. Szerokość taśmy to 21mm, a rozmiar zaworu to 44mm.
Muc-Off chce maksymalnie ułatwić przyszłym użytkownikom przejście na system bezdętkowy. Dlatego sprzedaje swoje zestawy ze wszystkim, co jest potrzebne, aby zakończyć cały proces w prosty, czysty i wygodny sposób. W pudełku Muc-Off znajdują się następujące elementy:
Warto również wspomnieć, że szczegółowa instrukcja krok po kroku, a także filmy instruktażowe będą pomocne dla każdego, kto zdecyduje się samodzielnie dokończyć montaż. Żeby było jeszcze łatwiej, aby uzyskać dostęp do materiałów, można zeskanować kod QR znajdujący się na opakowaniu. Przeglądarka przekieruje Cię wtedy na odpowiednią stronę.
Na rynku jest wiele produktów związanych z kołami TR i co najmniej tyle samo opinii, co użytkowników ???? . W tym gąszczu łatwo się pogubić. Dla osób niezorientowanych w temacie wybór taśmy lub uszczelniacza może być trudnym zadaniem. Sprawa staje się poważna, gdy weźmiemy pod uwagę długość zaworu i konieczność dobrania odpowiedniej uszczelki lub narzędzia, które pozwoli na wyjęcie rdzenia. ?
Firma Muc-Off, jak już wspomniałem, jest bardzo przyjazna użytkownikowi. Kompletuje dla nas zestaw, pozwalając na wybór motocykla, który chcemy przerobić. Jakość produktów brytyjskiej marki, oprócz łatwości obsługi, sprawia, że zakup jednego z wariantów jest kuszący.
Po rozpakowaniu paczki obejrzałem komponenty i przeczytałem informacje na ich temat. Moje przemyślenia były takie, że mleczko jest znacznie gęstsze niż uszczelniacze, których używałem do tej pory. Będzie też łatwiejsze w aplikacji. Ostatnio musiałem zakupić dużą igłę apteczną, aby wlać uszczelniacz do opony. Nie obyło się to bez kilku rozlanych mleczek, które trudno było później posprzątać.
Saszetki z uszczelniaczem Muc-Off zawierają zintegrowany dozownik, który pozwala na aplikację produktu bezpośrednio na oponę bez konieczności zakupu dodatkowych akcesoriów. Na opakowaniu znajduje się również informacja o zalecanej ilości uszczelniacza, jaką należy zastosować w danym typie opony. Waga z narysowaną podziałką pozwala na monitorowanie wlewanej ilości w czasie. Jego gęstość i jakość pozwalają sądzić, że może uszczelniać nacięcia do 6mm. To mnie przekonało. Zobaczymy jak sprawdzi się w praktyce. Po tym jak przejdę na system bezdętkowy i będę jeździł w różnych warunkach, na pewno podzielę się swoimi przemyśleniami na temat produktu Muc-Off. W tej chwili jestem bardzo pozytywnie nastawiony i rozważę przejście na system bezdętkowy, jeśli ten zestaw się sprawdzi.